La segona dinàmica proposada pel grup 5 ens posava a les mans ser assetjadors d'un dels membres del grup, i al mateix temps havíem de realitzar un petit treball en grup. En acabar ens han fet un Kahoot indivdual, on les primeres preguntes estaven relacionades amb el text treballat amb el grup, però les que seguien ja eren sobre emocions o sentiments derivats del treball en grup. La diversitat de respostes ha fet notar el desacord d'algunes estudiants sobre el seu grup de treball i com s'havien sentit.
Gràcies a l'anonimat, algunes companyes han expressat el seu mal estar dins el grup, però això no s'ha fet palès a la conversa. A nosaltres ens ha passat el mateix que amb els infants, l'anonimat et dóna l'oportunitat d'expressar més lliurement el que sents, sense que et jutgin.
Amb aquesta dinàmica controlada, volien transmetre la importància dels rols dintre l'aula i com a mestres hem de ser conscients que cada petit detall pot marcar la diferència. Així doncs, hem de tenir eines i recursos per poder identificar possibles assetjaments que hi hagués a l'aula. Per finalitzar l'exposició ens han donat aquestes eines TIC per a la realització de sociogrames en format digital o eines que et fan una radiografia del benestar dels infants a l'aula.
Ha sigut una dinàmica complicada per l'objectiu que s'havien plantejat tot i això el resultat ha sigut l'esperat, ja que a totes ens han fet reflexionar sobre el tema proposat, remoure sentimetn, etc.
He trobat a faltar que parlessin sobre el mètode KiVa que s'està duent a Finlàndia, ja que és un dels primers plans que posa èmfasi amb els assetjadors "invisibles", els infants que ho veuen i diuen res. Però que tenen les mateixes responsabilitats que els agressors directes. A més a més, crec que és un mètode que té grans repercussions en un futur, ja que molts cops els adults veiem agressions puntuals al transport públic o el carrer i ens quedem aturats, sense fer res.
Clicant aquí es pot veure més detalladament el mètode KiVa.Actualment dins les xarxes socials hi ha un grup de youtubers que expliquen les seves vivències, ja que tots ells en algun moment de la seva escolarització van ser víctimes del bullying. El llibre titulat Y luego ganas tu, sortirà a la venda el 8 de juny. Són moltes les persones que han posat veu a aquest maltracte però, la realitat és creixent en aquest tema.
Les noves tecnologies poden ser una eina útil o bé un arma d'atac, és per això que hem de fer concients als infants de la importància que té el nostre rastre a les xarxes, un comentari a la pantalla sense mala intenció pot ser el desencadenant d'un assetjament escolar.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada