A la sessió d'avui hem presentat el tema de les aplicacions escolars. Hi ha diverses aplicacions que poden ajudar als docents a la seva tasca. Hi ha aplicacions per crear material específic, d'altres que ens ajuden a l'organització tant per mestres com per alumnes i finalment les que estan relacionades amb els coneixements.
Fent una mica de recerca ens adonem que hi ha aplicacions per moltes de les necessitats actuals. I moltes escoles ja han creat alguna aplicació que relaciona famílies i mestres. Durant la realització d'aquest treball vam tenir algunes dificultats per culpa d'això, ja que ens vam adonar que motles de les aplicacions que nosaltres pensàvem ja estaven al marcat.
És important distingir entre un programa i una aplicació, una aplicació per a mòbil o tauletes sempre és un programa, però no tots els programes són aplicacions, com per exemple un software és un programa i el Whatsapp és una aplicació.
Per tal d'apropar el món de les aplicacions a la classe vam proposar que cada grup penses i crees una aplicació gratis per a mòbil amb la web Addiante Drafts. Una eina que t'ajuda a programar una aplicació a la teva medida sense la necessitat de saber programar. Tal com ens va passar a nosaltres, algunes de les aplicacions que ens exposaven ja existien.
Nosaltres vam crear una aplicació que naixia d'una necessitat. L'aplicació permet als infants saber els cromos que tenen, quins tenen repetits, i quins els agradaria tenir. Dins una xarxa tancada els infants poden saber quins cromos tenen els companys repetits i per tant aquells que en poden fer intercanvi si ho dessitja.
A continuació ús deixo unes imatges que mostren com es l'aplicació:
El món de les APP's està cada cop més present al nostre dia a dia, però tal com passa amb molts altres temes del món TIC, encara s'està plantejant com introduir-ho a l'escola. Són molts els dubtes que es plantegen. Tot i això, una cosa està clara, s'ha de mostrar aquest món als infants i també preparar-los per a futures professions. És aquí on entra la importància de mostrar als infants un nou llenguatge, el de la programació. No és només la importància de saber el llenguatge en si, sinó de veure com funciona entendre els estímuls resposta, la creació de moviment a partir d'un codi com poden ser les fletxes, etc. Una bona eina n'és l'Scratch o el Logo.
Estem a un món en canvi constant, remodelació, noves professions i moltes d'elles relacionades amb l'àmbit digital. És per això que l'educació s'ha d'encarar en aquest camí, no es pot deixar de banda el rumb de la societat, tal com passava a mitjans del segle XX on l'escola era un lloc tancat del seu entorn. Hem de donar l'oportunitat als infants a descobrir, crear i imaginar més enllà de les 4 parets de l'escola.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada